سیمولاتور پرواز

سیمولاتور های پروازصرفا برای یک تایپ خاص هواپیما بکار نمیروند و قابلیت تبدیل به تایپ دیگر از همان خانواده پروازی را دارند .
با تعویض چند پنل داخل کاکپیت و تعویض برنامه runشده از اتاق کنترل این امر امکان پذیر است. روی کامپیوترها هم نام هواپیماهایی که این کامپیوتر با انها سازگار است نوشته میشود. توجه داشته باشید لزوما قطعات بکار رفته در کاکپیت سیمولاتور های پرواز هم PNبا هواپیمای واقعی نبوده هرچند شکل ظاهرشان شبیه هم باشد!

Rain gutters

اگه دقت کرده باشید بالای درب های هواپیما یک لبه فلزی قرار دارد. فلسفه ان جلوگیری از سرازیر شدن اب باران از بالای بدنه هواپیما به روی سر مسافر درحال سوارشدن و نهایتا داخل کابین(به دلیل قرارگیری داخلتر لبه بالایی درب نسبت به لبه پایین درب)میباشد.
اما نکته جالب جهت قرارگیری این قطعه است. که برای دربهای جلو روبه پایین و برای دربهای عقب روبه بالاست. هدف از این طراحی جلوگیری از تجمع اب روی این لبه و زنگ زدگی بدنه هواپیماست.
یعنی جهت این لبه ها باجهت جریان هوای نقطه ای طراحی شده که باعث پراکنده. ابها میشود.